Yeah, Christmas is coming! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline Mooyaart - WaarBenJij.nu Yeah, Christmas is coming! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline Mooyaart - WaarBenJij.nu

Yeah, Christmas is coming!

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 December 2015 | Australië, Sydney

Hier in Sydney, waarbij ik er nog niet over uit ben hoe bizar het is kerst te vieren terwijl het buiten een graadje of 26-30 is, geeft ieder zichzelf respecterende school, opleiding, afdeling, groep, sportvereniging etc zijn eigen christmas party.

Uiteraard ook het ziekenhuis, waarbij iedere aparte afdeling een eigen borrel organiseert. Uitgenodigd is iedereen die zich uitgenodigd voelt na het lezen van het uitgeprinte A4tje dat ergens op de OK hangt, met daarop de locatie en tijd van de party en wie het geeft.

In theatre 6 hing het velletje van de upper GI (aka de buik chirurgie) in theatre 21 en 22 de uitnodiging voor de cardiothoracics, op het grote bord waar alle operaties van de dag met whiteboard marker staan geschreven die van het hele OK complex en ergens in een hoekje trof ik die van de Radiologie. De anesthesie had een 'thank you to all our registrars' party op de anesthesie website (en dat was dan weer wel alleen voor de consultants en de registrars en niet voor derden, overigens in the middle of nowhere on the North Shore), maar verder is het motto: meer zielen meer vreugd.

Kortom: ik ben begonnen bij de upper GI ; voelde me zeer uitgenodigd aangezien ik al wel 3x hun 'list' heb helpen weg opereren. Jurkje aan, hakjes aan, berg op gelopen in de hitte. Kom ik aan op de plek van bestemming, herken ik dus mooi niemand...... Kansloos biertje aan de bar gedronken (hoorde pas later dat in Australië vrouwen die alleen aan een bar een drankjes drinken op zoek zijn naar 1 ding) en gauw retour huis.

Gelukkig de week erna op 4 dec de Anaesthetics thank you party en op 5 dec de christmas party van 2-6 pm van mijn homies van de cardiothorax chirurgie. Beiden waren super, gezellig, goede happen, veel drank en een hoop lol met de aanwezigen! Denk alleen dat de overige partijtjes ik toch laat schieten om fiasco's verder te voorkomen...

Op 6 december de Santa fun run gelopen en eindelijk dan ook het Opera House van wat dichterbij bewonderd. De Santa run (of wandel met je stroller en baby erin, dus het was 5K slalom voor de renners) was in Circular Quai (en dat laatste spreek je uit als 'Key' bleek nadat ik enkele Ozzies de weg had gevraagd). Circular Quai is waar de eerste settlers van Sydney aan land kwamen en geeft een prachtig uitzicht over the Harbour, het Opera House en the Harbour Bridge. Ergo: 5K slalom genieten van het uitzicht! En ja, ik heb the pics to show!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Eline

Een half jaar lang werken als Fellow Anaesthetics at the Royal Prince Alfred Hospital in Sydney

Actief sinds 21 Nov. 2015
Verslag gelezen: 976
Totaal aantal bezoekers 2623

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 31 Mei 2016

Sydney

Landen bezocht: