Workworkworkwork! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline Mooyaart - WaarBenJij.nu Workworkworkwork! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline Mooyaart - WaarBenJij.nu

Workworkworkwork!

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 December 2015 | Australië, Sydney

Zoals al eerder gezegd: het is hier keihard werken. Helemaal top dat de 100% werkweek uit 4 dagen bestaat, maar die extra dag vrij is toch best chill na 4x10,5 uur (7:30-18:00) werken. Dat is, in theorie......

De praktijk is dat je doorgaat met je 'list' tot de laatste patient wakker is. Itt tot het zkh in Grunn (waar halverwege de middag de balans wordt opgemaakt om te kijken hoeveel operaties er langer dan gepland duren en dus hoeveel operaties er nog kunnen worden opgestart om te zorgen dat de dienstploeg niet in de knel raakt), wordt hier rustig om 17 uur aan een minimaal 2 uur durende operatie begonnen. Niemand die klaagt, niemand die protesteert. En niemand die om 18:00 je theatre over komt nemen; gewoon zelf afmaken tot 20:00.......
Daarbij is er natuurlijk 1x per week onderwijs of een praatje, maar dat begint om 7 uur des ochtends. En als de prof anatomie onderwijs geeft, wordt je om 6 uur in de morgen al verwacht.

Het ziekenhuis, het Royal Prince Alfred Hospital (RPA) zelf is een soort Hogwards: omdat het op een heuvel staat, is de hoofdingang op level 5, net als de Emergency Department (ED), terwijl de achteringang en de gynaecologie op level 3 gelegen is. Theatres zijn op de 3de verdieping; kleedkamers op de 4de. Op zich, als je dat onthoud, niet heel ingewikkeld, toch?
Interessant is echter het oude deel (er wordt hier driftig verbouwd en ik ben natuurlijk ontiegelijk verwend door in een overzichtelijk, nieuw ziekenhuis als het UMCG te werken, dus ziet het er hier per definitie wat shabby uit). Normaal gesproken gaat een trap van boven naar beneden. Zo niet hier. Het kan zomaar zijn dat je denkt naar een bepaalde verdieping te kunnen lopen, maar opeens stopt de trap en sta je of buiten (in je OK pakje!) of in een donkere gang of op een verdieping waar je helemaal niet moet zijn. Het komt geregeld voor dat het enige wat ik kan doen is terug lopen hoe ik er gekomen ben en een andere richting te proberen.

Waar zeker een puntje aan gezogen kan worden is mijn scrubs. Te geestig is het feit dat je hier als je wilt een OK jurkje aan kunt trekken!! Heb het geprobeerd, maar geloof dat ik het toch bij een broek houd. Oftewel hoog water op Scheveningen, want alle broeken zijn te kort, zelfs de grootste maat hangt net op mijn enkels. Enige oplossing is om met een afzakbroek rond te lopen, of het hoge water te accepteren. Ik ben er nog niet over uit.

Alle werkuren op een stokje, natuurlijk heb ik ook tijd om de City- South Shore (= de binnenstad ten zuiden van de Harbour Bridge) te verkennen. Hoewel ik met het schaamrood op mijn kaken moet bekennen dat het Opera House nog op een bezoekje moet wachten...............

  • 02 December 2015 - 11:53

    Bowy:

    Mooie verhalen Mooyaart! Klinkt als een kolfje naar jou hand met je ernstige tekortschietende richtingsgevoel :)

  • 02 December 2015 - 16:58

    Madzy De Nooij:

    Hoi Eline
    Wat gaaf om je verhalen te lezen. Het ziekenhuis ziet er eigenlijk best mooi uit. Geniet je van de zomer? Ze buiten je inderdaad aardig uit maar volgens mij houd jij wel van hard werken. Hier is alles goed en ik werk met het rijmwoordenboek naast me.
    Heel veel success en dikke kus,
    Madzy

  • 04 December 2015 - 18:29

    Saskia:

    Zo Eli, lekker bezig!
    Kun je er ook een beetje goed eten?
    Heel veel plezier, geniet er idd van. Leuk om mee te lezen.
    Straks in Londen opereren we ook electief op zaterdag. Is dat bij jullie ook zo?

    Houd ons op de hoogte!

    Xxx Sas

  • 18 December 2015 - 10:17

    Suzanne VW:

    Ha Eline,leuk om te lezen wat je daar zoal meemaakt. WWWW...werk werk werk.. met af en toe een party. Hoop dat je ook nog eens tijd kan vinden om te genieten van het mooie weer of om eens tegen een bal aan te kunnen slaan. volgens mij kan je daar best leuk golfen.. En natuurlijk ook veel andere sporten. Heel veel succes en benieuwd naar je volgende verslagen.. XX Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Eline

Een half jaar lang werken als Fellow Anaesthetics at the Royal Prince Alfred Hospital in Sydney

Actief sinds 21 Nov. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 2625

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 31 Mei 2016

Sydney

Landen bezocht: